Wednesday, August 1, 2012

Archiv: Prosba z Fronty 18.3.2005 MF plus str. 04 Editorial


Minulý týden jsem v souladu s celospolečenským trendem ulovil aktuální verzi chřipkového viru a nechal se skolit do peřin. Žena se s naší měsíční dcerou přemístila do bezpečí tchýnina bytu a já se ocitl v dokonalé karanténě. První tři dny mi samota nevadila, naopak. Byl jsem rád, že rodina nemusela sledovat stavy horečnatého třeštění. Jakmile jsem se však propotil do stadia unylé apatie, která mi sice bránila v pohybu, nikoli však v přemýšlení, upadl jsem do nepříjemně melancholické deprese. Dva dny trvalo mému mozku, než se dopátral příčiny, již pak několik hodin překvapeně vstřebával. Ano - chyběla mi práce. Pochopte, pro člověka, který je svou podstatou požitkářský lenoch, je takové zjištění mírně řečeno frustrující. "Jakpak si bez tebe kolegové v redakci poradí, opustil jsi Frontu uprostřed vládní krize, taková zrada se v první linii trestá kulkou," zněl mým nitrem hlas svědomí. I zdvihl jsem telefon a vytočil číslo styčné důstojnice. "Všechno běží úplně normálně, neobtěžuj uprostřed práce, cumlej aspirin, pod paži vraž teploměr, poť se," zachraplalo sluchátko. Káravý tenor svědomí v mé hlavě vystřídala ublížená fistule ješitnosti: "Nepotřebují tě. Jsi jako ten zchromlý valach, který ztratil účel a hodí se už leda do guláše." A tak běžel čas. Pobyt na lůžku mi zpestřovaly střídavé záchvaty pracovitosti a únavy, provázené steskem po rodině detašované na druhé straně města. V televizi dávali samé hovadiny, internet nefungoval, knihu jsem v ruce neudržel a myšlenkami jsem těkal od práce k blížícímu se termínu daňového přiznání. Tak uplynul týden, po němž jsem se do redakce těšil jako nějaký sprostý workoholik.
Je úterý, půl čtvrté ráno, sedím v setmělé redakci, sepisuji tuto litanii a skřípu zuby při představě, že jsem sedm dní rekonvalescence strávil nedočkavou touhou vrátit se zpátky do kolotoče porad, uzávěrek a hádek s nespolehlivými autory. Proč jsem si proboha nemohl těch vzácných chvil volna užít? Vládní krize na mě počkala, plusko vyšlo a svět se točit nepřestal... Možná je čas přiznat si, že jsem si pravidelnými dávkami adrenalinu přivodil slušný návyk. Stal se snad ze mě narkoman práce? Nevím, každopádně se poohlédnu po nějaké vhodné detoxikační kúře. Nemám-li skončit jako asociální chudák, který bez tužky v ruce neudrží moč, musím se znova naučit lenosti. Prosím vás proto, milí čtenáři - víte-li o vhodné kú ře, dejte mi vědět. Podle prognóz můžeme další chřipkovou epidemii čekat nejdříve před Vánoci, a to by ze mě mohl být úplný magor.
Za pomoc předem děkuje a za týden se nashledanou těší

O autorovi| hlavní editor MF Plus 

No comments: