Wednesday, August 1, 2012

Archiv: Křest otce v chrámu bobra, čili s dobrými úmysly k šílenství 26.11.2004 MF plus str. 04 Editorial


Má velmi drahá a ještě více těhotná žena se na mě minulý pátek večer zkoumavě zadívala, pohladila outěžek a pravila. "Z fyziologického hlediska jsi přece jen muž, zanedlouho se dokonce máš stát otcem. Je čas, abys ukázal, co v tobě je." "Přeplavu Mesinskou úžinu, zdolám Kilimandžáro, vynesu smetí... pro tebe cokoli, drahoušku, ujistil jsem ji. "Stačí, když dáš dohromady postýlku pro malou," opáčila s despektem. "Cha, kapku jsi se dotkla mé slezské cti, drahá, místo chrastítka hrával jsem si s kladívkem.
Během dopoledne provedu kompletní tunning, postýlku nepoznáš," vrátil jsem úder a klidně usnul. Ráno jsem ženu poslal ke tchyni s tím, že obřad renovace, zejména je-li pořádán v garsonce, je těhotným zapovězen.
"Odpoledne bude dílo hotovo," zavolal jsem za odjíždějícím autobusem a vyrazil do supermarketu, co má ve ve znaku bobra pro šroubky, barvu, štětce, úhelníky, tmel a tak. Bytostně nesnáším nákupy, má drahá těhotná žena naopak. Úměrně růstu bříška narůstá i její touha vyprazdňovat regály říkáme tomu mateřská demence. Že existuje i mužská varianta této obsese jsem ovšem netušil. Do chrámu kutilů jsem vstoupil v 10.30 s tím, že v jedenáct budu doma. Jakmile jsem se však ocitl mezi regály přecpanými myriádami úžasně šikovných věciček pro chlapy, propadl jsem nákupnímu amoku. Nevnímaje čas, pobíhal jsem jako šílený, třeštil jsem a plnil vozík potřebami, které mi měly pomoci proměnit naši garsoniéru v palác důstojný příchodu děcka. Svatyni bobra jsem opustil ve tři odpoledne, z výplaty nezbylo ani na sirky a nákup se do našeho bytu vešel taktak. Zatelefonoval jsem manželce ať zůstane u maminky přes noc, protože chystám úžasné překvapení a pustil se do díla. Spal jsem sice asi jen tři hodiny, údery kladiva vzbudil těch pár nevrlých sousedů co ve dvě v noci spí a při natírání postýlky se trochu pokapal červenou barvou, ale stálo to za to. V neděli kolem poledního jsem hrdě konstatoval, že jsem povinnost nastávajícího otce splnil bezezbytku. Nemohl jsem se dočkat, až se vrátí žena - "ten věšák v předsíni, co jsem se s ním mordoval celou noc, jí vyrazí dech," říkal jsem si. A pointa? Žena se vrátila v šest, vzbudila mě dotazem cože dělá ta obrovská hnusná věc v předsíni, kvůli níž není kam zaparkovat kočár, co prý to tu tak smrdí a proč jsem se od hlavy k patě natřel barvou. Je úterý, zase spolu mluvíme. Věšák půjde do kumbálu, až na to místo pod pravým kolenem jsem se zbavil červeného zbarvení a kamarád mě do výplaty založí. Prožil jsem zkrátka svůj první záchvat otcovské demence. Až budu mít příště pocit, že se svět zbláznil, zeptám se ženy, zda náhodnou neblbnu já sám. Kdoví, porod se blíží a trochu se bojím, abych nepodlehl pánské verzi laktační psychózy. Dobré úmysly zkrátka nezaručují adekvátní výsledek. Doufám, že v případě dnešního vydání MF Plus tento axiom neplatí.
Příjemné čtení přeje a za týden na shledanou se těší

P. S.: Ale ta postýlka je jako nová! 

No comments: